כרטיס מטרה א'
א. לכל אחד מהגרפים של הנתונים בטבלה שרטטו באותה מערכת צירים
את
.
שימו לב גם
לנקודות החיתוך בין ל
ולמצב ההדדי ביניהן.
תוכלו לשרטט ולבדוק תשובותיכם בעזרת הישומון המצורף.
תוכלו לבדוק קשרים בין ל
עבור פונקציות נוספות בעזרת הישומון הדינאמי המצורף.
ב. היא פונקצית
פולינום כלשהו. אילו קשרים מצאתם שקיימים בין גרף הפונקציה
לבין
גרף הפונקציה
? נמקו תשובתכם.
פונקציה 1![]() |
פונקציה 2![]() |
||
תחום הגדרה | כל x | תחום הגדרה | כל x |
נקודות חיתוך עם הצירים | (0 , 2) , (0 , 0) , (0 , 2-) | נקודות חיתוך עם הצירים | (0.4- , 0) , (0 , 3.07) , (0 , 0.64) , (0 , 2.2-) |
נקודות קיצון וסוגן | (1.85 , 1.15-) max (1.85- , 1.15) min |
נקודות קיצון וסוגן | (0.8- , 1.03-) min (0.61 , 2.03) max |
הנחיות
א. ללא הנחיות.
ב. בתשובתכם התייחסו ל: תחום הגדרה של הפונקציות, נקודות אפס, נקודות קיצון וסוגן, תחומי עליה וירידה, תחומי חיוביות ושליליות, נקודות חיתוך בין הפונקציות, מצב הדדי בין הפונקציות. בנימוקיכם תוכלו להתייחס בין היתר לנקודות הבאות:
כיצד תכונות אלה של מספרים קשורות לתחומי עליה וירידה של
לפיכך, אילו נקודות יכולות להיות נקודות משותפות ל-
כאשר מעלים בריבוע מספר גדול מ-1 האם התוצאה גדלה או קטנה?
עבור אילו ערכי
בדקו תשובותיכם בעזרת הישומון הדינאמי המצורף.
|