כרטיס המטרה
לכל אחד מהגרפים של
הנתונים בטבלה למטה:
1. שרטטו באותה מערכת צירים את גרף הפונקציה ההופכית
.
2. מצאו קשרים בין גרף הפונקציה
לבין גרף הפונקציה
.
3. נמקו מדוע מתקיים כל אחד מהקשרים שמצאתם.
תוכלו לבדוק תשובותיכם בעזרת הישומונים הדינאמיים המצורפים. אם טעיתם, חישבו ממה נבעה הטעות.
1. שרטטו באותה מערכת צירים את גרף הפונקציה ההופכית
שימו לב גם: לאסיפטוטות המקבילות לצירים, לנקודות חיתוך בין הפונקציות ולמצב ההדדי בין שתי הפונקציות.
תוכלו לשרטט ולבדוק תשובותיכם בעזרת הישומון המצורף.
2. מצאו קשרים בין גרף הפונקציה
3. נמקו מדוע מתקיים כל אחד מהקשרים שמצאתם.
תוכלו לבדוק תשובותיכם בעזרת הישומונים הדינאמיים המצורפים. אם טעיתם, חישבו ממה נבעה הטעות.
א
![]() |
ב
![]() |
ג
![]() |
ד
![]() |
הנחיות סעיף 1 לפי כרטיס ההכנה סעיפים 2, 3
2. בתשובותיכם התייחסו ל: תחום הגדרה של הפונקציות, נקודות אפס, נקודות קיצון וסוגן, תחומי עליה וירידה, תחומי חיוביות ושליליות, אסימפטוטות מאונכות, אסימפטוטות אופקיות, נקודות חיתוך בין הפונקציות.
3. בנימוקיכם תוכלו להתייחס לתכונות של שבר שהמונה שלו הוא 1 והמכנה משתנה:
|
(הערה: עם טעינת היישומון, יש ללחוץ על "אתחול")
|